X
عضو آرتافرش شو
با عضویت در خانواده آرتافرش، از مزایای بینظیر عضویت، برخوردار شو
-امکان پیگیری تراکنشها
-تخفیفات موردی
-دریافت پشتیبانی سریعتر
-امکان درج مشخصات به عنوان بافنده
-امکان درج مشخصات به عنوان طراح
-امکان درج مشخصات به عنوان رنگرز
-امکان حذف نام آرتافرش از روی نقشه ها
برای عضویت در آرتافرش اینجا کلیک کنید
ویژگی های نخ ابریشم
اولین چیزی که میتوان در مورد ابریشم گفت جلا ودرخشش ابریشم هست. ابریشم درخشان ترین و گرانترین نخ برای بافت قالی هست که علاوه بر استحکام بالا و طول عمر بالا، خاصیت ارتجاعی مطلوب و مقاومت در برابر بید و اتش، سفید بودن رنگش مزیت بسیار بالایی برای ابریشم بوجود اورده است. چون نخ سفید رنگپذیری عالی دارد و میتواند به هر رنگی رنگرزی شود.
 

ابریشم یک لیف پروتئینی حیوانی هست که از ترشحات بزاق دهان کرم ابریشم بعد از تنیدن پیله بدست می آید. صنعت نوغانداری به پروش کرم ابریشم و تولید ابریشم خام گفته میشه که بسیار سودآور بوده و ارزش افزوده فوق العاده ای دارد.
 

صنعت نقادی هم در ادامه نوغانداری، پیله کرم ابریشم را به کلاف نخ ابریشم تبدیل میکند. صنعت نقادی برای اولین بار  در سال 2700 قبل از میلاد در چین ابداع شد و بعدها صنعت نوغانداری نیز بوجود امد و به تمام دنیا گسترش یافت.

اصولا هرچه قدر ضخامت لیف کمتر باشد، بهتر است. مثلا در پشم گفتیم که لیف پشمی کمتر از 30 میکرون بسیار مرغوب و مناسب است.  الیاف ابریشمی به علت ضخامت کم و استحکام بالا و رنگ پذیری عالی برای بافت فرشها و تابلوفرشهای ریز بافت بسیار مناسب بوده و هم در تار و هم پود و هم پرز قابل استفاده است؛ البته باید ذکر کنم که فرش ابریشمی به فرشی گفته میشه که هم تار و هم پود و هم پرز، هرسه ابریشمی باشند. در سبک اصفهان، چله و پود رو ابریشمی استفاده میکنند که در این صورت فرش ابریشمی بدست نمی اید چون تمام الیاف فرش، ابریشمی نیست.

نکته اخر این که در بافت تابلوفرش با رجشمارهای بسیار بالا، تار و پود حتما باید ابریشمی باشد و نمیشود از الیاف دیگر در تار و پود استفاده کرد.







پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید
لطفا نظر خود را در مورد این مطلب ثبت کنید
عنوان :
تاریخ ارسال : همین الان
نام و نام خانوادگی و شهر :


نظرات کاربران
هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.

افق های توسعه آرتافرش
آرتافرش متشکل از تیمی پویا از برنامه نویسان و متخصصان فرش میباشد که در طی چند سال گذشته در حال بروز رسانی و توسعه وبسایتی هوشمند بوده اند.
با حمایت و کمک شما کاربران عزیز، در آینده نیز هر روز در حال کار خواهیم بود تا روز به روز بر هوش این وبسایت بیافزاییم و مانند گذشته در لبه تکنولوژی هوش مصنوعی گام برداریم.
Copyright

©

2024 www.ArtaFarsh.com - Designed By ElbayTeam